נושאים

calend
יהדות איטליה – הרב שמואל די סיני riccardo di segni 20 במאי 2020 | יהדות איטליה – הרב שמואל די סיני riccardo di segni
אתמול ערכנו יום עיון בנושא יהדות איטליה בהשתתפות ראשי הישיבה והרב שמואל די-סיני, רבה של העיר רומא. למדנו על חשיבות הקהילה היהודית שם לאורך הדורות, על בית מדרשו של הרמח"ל ולבסוף שמענו גם על המצב שם כיום.
 
כידוע, אחת המדינות שבה הקהילות היהודיות נפגעו באופן קשה מאוד היא איטליה. הקהילות היהודיות באיטליה נמצאות על סף קריסה גשמית ורוחנית.
גשמית – מכיוון שהרבה מאנשי הקהילה היהודית עוסקים במסחר מקומי וכד' שהוא אחד הענפים שנפגעו באופן הקשה ביותר. כך שכרגע ישנם יהודים רבים שאין להם פרנסה בכלל כרגע, מה שמוביל לכך שיש לא מעט משפחות שהגיעו לפת לחם ממש.
הקריסה הגשמית מובילה גם לקריסה רוחנית כיוון ששותפות בקהילה, בבית הכנסת, בבית הספר היהודיים הם דבר שעולה כסף וכרגע אנשים מוותרים על הדברים האלה בגלל שהם במצוקה רוחנית קשה מאוד.
 
בעקבות כך ישנה התארגנות של כמה שליחים בעבר ובהווה שהיו באיטליה (ביניהם גם שני תלמידי הישיבה שמחוץ לכתלים) בקמפיין גיוס המונים לטובת הקהילות שם.
הישיבה החליטה לקחת חלק במשימה החשובה הזאת ולפתוח את כותלי הישיבה גם אל מעבר לים בשותפות ברוחניות ובגשמיות. נשמח מאוד אם תוכלו להיות גם כן שותפים איתנו ביוזמה החשובה הזאת.
מצורף קישור לתרומות https://www.charidy.com/italy/71603
 
שנזכה לימים טובים ובריאים יותר!!
יעניין אותך גם